بهترین وکیل در اصفهان

مشاوره و وکالت در امور حقوقی، شرکتها ، موسسات و اشخاص حقیقی و امور ورشکستگی 09132828156

بهترین وکیل در اصفهان

مشاوره و وکالت در امور حقوقی، شرکتها ، موسسات و اشخاص حقیقی و امور ورشکستگی 09132828156

بهترین وکیل در اصفهان

بنام خدا
احمدرضا فروزنده جونقانی وکیل پایه یک دادگستری دارای کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین الملل از دانشگاه puna university از کشور هند در پایه first class میباشد .

باتوجه به تجارب ویژه در زمینه وکالت در امور حقوقی و شرکتها و ورشکستگی ، تمرکز خود را متوجه قبول وکالت به صورت تخصصی در این امر نموده است .

اکنون افتخار این را دارد که ضمن ادعا در خصوص تخصص در قبول و انجام وکالت در امور حقوقی و بازرگانی و قراردادها و شرکتها و ورشکستگی با سابقه مثبت و موثر و تسلط کامل به زبان انگلیسی رضایت کامل موکلین اسبق و امید به جلب رضایت موکلین آینده ،بتواند بصورت مفید و مؤثر آنگونه که مطلوب و مقبول هر مخاطبی باشد در خدمت هم میهنان عزیز باشد .

تلفن تماس : 09132828156

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اسناد تجاری و انواع آن

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰ ب.ظ

اسناد تجاری و انواع آن


در تعریف اسناد تجاری ، مطابق ماده ١٢٨٤ق.م سند عبارت است از نوشته ای که در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد است و در عالم حقوق سند دو نوع است

١)سند رسمی

٢)سند عادی.

سند رسمی در دفاتر رسمی و نزد مامور رسمی و طبق مقررات تنظیم میگردد. مانند سند ازدواج   اما سند عادی به وسیله افراد تنظیم می شود و مامور رسمی در تنظیم آن دخالتی ندارد. مانند قولنامه هایی که در دفاتر املاک تنظیم می گردد. اصل بر عادی بودن اسناد است و در تقسیم بندی کلی اسناد تجاری جزء اسناد عادی محسوب می شوند. 
با توجه به اینکه در قانون تجارت ایران و سایر قوانین مرتبط اسناد تجاری تعریف نشده اند و قانون تجارت صرفا نمونه های اسناد تجاری و قوانین حاکم بر آن را بر شمرده است  از منظر دکترین حقوقی اسناد تجاری اسنادی هستند که روزانه میان تجار در گردش هستند  
اسناد تجاری  دو مفهوم عام و خاص دارند  

در مفهوم عام شامل تمامی اسناد تجاری از جمله چک -سفته -برات -اوراق قرضه -اوراق سهام -ضمانت نامه بانکی و غیره و در مفهوم خاص فقط شامل چک-سفته و برات است. 


مزایای اسناد تجاری
١)مسئولیت تضامنی امضاء کنندگان اسناد تجاری ؛این موضوع به صراحت در ماده ٢٤٩ ق.ت مورد تایید قانون گذار قرار گرفته است.
٢)قرار تامین خواسته:صاحبین اسناد تجاری میتواند حتی قبل از شروع رسیدگی تقاضای توقیف اموال را به اندازه آنچه را که مورد تقاضایشان است را بدون تودیع خسارت احتمالی بنمایند. این امر در ماده ٢٩٢ق.ت نیز مورد اشاره قرار گرفته است. 
در این مطلب سعی بر اشاره ای اجمالی به تعریف و جایگاه اسناد تجاری در قانون تجارت و انواع و همچنین برخی از مهمترین خصائص گردید. در صورت مواجهه با مشکل حقوقی ناشی از اسناد تجاری احمدرضا فروزنده جونقانی بعنوان وکیل پایه یک دادگستری و خبره در امور حقوقی و کیفری ناشی از اسناد تجاری  آماده ارایه خدمات حقوقی به هم میهنان عزیز می باشد.

  • بهترین وکیل در اصفهان مشاور حقوقی شرکتها و موسسات حقیقی و حقوقی

اسناد تجاری

سند رسمی

سند عادی

نظرات  (۱)

تنظیم دادخواست بدین منظور است که از حق خود دفاع کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی